Moldexpo oferă o nouă platformă de comunicare
2016-05-13 16:49:06
Unul dintre marile avantaje ale expoziţiilor este posibilitatea participării unui număr mare de companii şi vizitatori într-un anumit loc, ceea ce contribuie la încheierea de noi contracte şi stabilirea relaţiilor de afaceri. Un aspect important al acestei activităţi este contactul personal cu clientul sau cu potenţialul partener. În contextul susţinerii producătorului autohton, expoziţia are şi un rol social important, contribuind la majorarea locurilor de muncă şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.
Anume aceste considerente au stat la baza creării de către CIE Moldexpo a noii platforme de comunicare între marile reţele comerciale şi producătorii din Moldova - Zona Retail. Între 25 şi 29 mai, în cadrul expoziţiei „Food and Drinks”, producătorii agricoli şi fermierii din Moldova vor putea face încă un pas spre cooperarea cu cele mai mari supermarketuri din ţară. În plus, expoziţia reprezintă un moment oportun de a pune în discuţie problemele care nu permit stabilirea unor relaţii de lungă durată. Noua platformă de la Moldexpo oferă şansa de a soluţiona împreună problemele.
Posibil, pentru unii producătorii, participarea în Zona Retail poate deveni o şansă de a găsi canale noi şi sigure de vânzare. Nu este un secret faptul că sectorul agricol din R.Moldova trece printr-o perioadă dificilă. Devine tot mai greu de găsit şi de încheiat contracte de livrare a produselor. În plus, potrivit lui Vasile Mîrzenco, preşedintele Federaţiei Naţionale a Fermierilor din Moldova, „problema constă şi în faptul că majoritatea gospodăriilor de fermieri nu sunt dispuşi să asigure pe deplin aprovizionarea regulată a magazinelor cu produse. Cel mai important este că fermierii trebuie să recunoască necesitatea organizării corecte a afacerii lor, a creării unor cooperative pentru dezvoltarea durabilă a întreprinderilor”. Potrivit lui, în principiu, nimic nu împiedică agricultorii să livreze produsele pe rafturile supermarketurilor, unii chiar se ocupă activ de cest lucru. Astfel, problema rămâne a fi organizarea activităţii, care, fiind soluţionată, se va hotărî şi problema livrării produselor în mod regulat.
Pe de altă parte, este cunoscut faptul că supermarketurile locale sunt dispuse să majoreze numărul de furnizori din contul producătorilor agricoli autohtoni. Pe rafturile magazinelor tot mai des apar legume, fructe şi alte produse agricole moldoveneşti. Care sunt aşteptările supermarketurilor moldoveneşti de la participarea în Zona Retail?
Potrivit unui reprezentant al reţelei de magazine „Linella”, scopul principal al participării în Zona Retail este de a atrage noi furnizori. El a menţionat că întreprinderea, urmărind politica sa de susţinere a producătorilor autohtoni, este cointeresată în extinderea numărului de furnizori a produselor moldoveneşti proaspete şi de calitate înaltă. Astfel, potrivit reprezentantului „Linella”, supermarketul este deschis pentru dialog şi cooperare cu toţi producătorii agricoli din Moldova.
Reprezentanţii “Fidesco”, de asemenea, au remarcat faptul că activitatea în Zona Retail este o oportunitate de a încheia contracte de furnizare a produselor agricole atât cu producătorii autohtoni, cât şi cu cei de peste hotare. În această privinţă, “Fidesco” a creat un program de stimulare a producătorilor şi fermierilor acordând diverse beneficii. Interacţiunea cu agricultorii moldoveni, inclusiv în cadrul Zonei Retail, face parte din mecanismul companiei orientat spre îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor şi serviciilor oferite de supermarketul „Fidesco”. In plus, compania mizează pe posibilitatea atragerii unor specialişti în domeniul agriculturii.
Trebuie de remarcat faptul că Zona Retail, organizată în cadrul expoziţiei „Food & Drinks”, este unul dintre instrumentele noului program „CBC - on Expo”, semnificând o nouă filozofie a businessului expoziţional. Ideea principală a programului constă în crearea şi îndreptarea spre ghişeul participantului a unui flux de vizitatori bine informaţi. Cu toate acestea, având în vedere efectul-cheie al expoziţiilor de „comunicare vie”, Zona Retail va deveni, cu siguranţă, o experienţă utilă atât pentru producători, cât şi pentru reţelele comerciale din Moldova.
Unul dintre marile avantaje ale expoziţiilor este posibilitatea participării unui număr mare de companii şi vizitatori într-un anumit loc, ceea ce contribuie la încheierea de noi contracte şi stabilirea relaţiilor de afaceri. Un aspect important al acestei activităţi este contactul personal cu clientul sau cu potenţialul partener. În contextul susţinerii producătorului autohton, expoziţia are şi un rol social important, contribuind la majorarea locurilor de muncă şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.
Anume aceste considerente au stat la baza creării de către CIE Moldexpo a noii platforme de comunicare între marile reţele comerciale şi producătorii din Moldova - Zona Retail. Între 25 şi 29 mai, în cadrul expoziţiei „Food and Drinks”, producătorii agricoli şi fermierii din Moldova vor putea face încă un pas spre cooperarea cu cele mai mari supermarketuri din ţară. În plus, expoziţia reprezintă un moment oportun de a pune în discuţie problemele care nu permit stabilirea unor relaţii de lungă durată. Noua platformă de la Moldexpo oferă şansa de a soluţiona împreună problemele.
Posibil, pentru unii producătorii, participarea în Zona Retail poate deveni o şansă de a găsi canale noi şi sigure de vânzare. Nu este un secret faptul că sectorul agricol din R.Moldova trece printr-o perioadă dificilă. Devine tot mai greu de găsit şi de încheiat contracte de livrare a produselor. În plus, potrivit lui Vasile Mîrzenco, preşedintele Federaţiei Naţionale a Fermierilor din Moldova, „problema constă şi în faptul că majoritatea gospodăriilor de fermieri nu sunt dispuşi să asigure pe deplin aprovizionarea regulată a magazinelor cu produse. Cel mai important este că fermierii trebuie să recunoască necesitatea organizării corecte a afacerii lor, a creării unor cooperative pentru dezvoltarea durabilă a întreprinderilor”. Potrivit lui, în principiu, nimic nu împiedică agricultorii să livreze produsele pe rafturile supermarketurilor, unii chiar se ocupă activ de cest lucru. Astfel, problema rămâne a fi organizarea activităţii, care, fiind soluţionată, se va hotărî şi problema livrării produselor în mod regulat.
Pe de altă parte, este cunoscut faptul că supermarketurile locale sunt dispuse să majoreze numărul de furnizori din contul producătorilor agricoli autohtoni. Pe rafturile magazinelor tot mai des apar legume, fructe şi alte produse agricole moldoveneşti. Care sunt aşteptările supermarketurilor moldoveneşti de la participarea în Zona Retail?
Potrivit unui reprezentant al reţelei de magazine „Linella”, scopul principal al participării în Zona Retail este de a atrage noi furnizori. El a menţionat că întreprinderea, urmărind politica sa de susţinere a producătorilor autohtoni, este cointeresată în extinderea numărului de furnizori a produselor moldoveneşti proaspete şi de calitate înaltă. Astfel, potrivit reprezentantului „Linella”, supermarketul este deschis pentru dialog şi cooperare cu toţi producătorii agricoli din Moldova.
Reprezentanţii “Fidesco”, de asemenea, au remarcat faptul că activitatea în Zona Retail este o oportunitate de a încheia contracte de furnizare a produselor agricole atât cu producătorii autohtoni, cât şi cu cei de peste hotare. În această privinţă, “Fidesco” a creat un program de stimulare a producătorilor şi fermierilor acordând diverse beneficii. Interacţiunea cu agricultorii moldoveni, inclusiv în cadrul Zonei Retail, face parte din mecanismul companiei orientat spre îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor şi serviciilor oferite de supermarketul „Fidesco”. In plus, compania mizează pe posibilitatea atragerii unor specialişti în domeniul agriculturii.
Trebuie de remarcat faptul că Zona Retail, organizată în cadrul expoziţiei „Food & Drinks”, este unul dintre instrumentele noului program „CBC - on Expo”, semnificând o nouă filozofie a businessului expoziţional. Ideea principală a programului constă în crearea şi îndreptarea spre ghişeul participantului a unui flux de vizitatori bine informaţi. Cu toate acestea, având în vedere efectul-cheie al expoziţiilor de „comunicare vie”, Zona Retail va deveni, cu siguranţă, o experienţă utilă atât pentru producători, cât şi pentru reţelele comerciale din Moldova.